keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Kello käy

Joo kyllä kyllä! Mun piti taas eilen kirjottaa tänne, mut en mie sitte kerennykkää loppujen lopuks :) Sorge! mut here i am ja nyt tulee taas tekstiä niin paljon kun vaan on tullakseen.

Eilen oli kokonaisuudessaa tosi kiva päivä, ei silleen raskas, eikä mitään mut semmonen just sopiva. Aikalailla kun pääs siinä kasin paikkeilla Priimukselle, piti het' vaihtaa kokkivaatteet niskaan ja painella keittiölle. Siellä sitte piettii normi ohjetunti ja juteltii vähä lappujen palautuksista sun muista.
Noh, me tehtiin sitten erilaisia keittoja velouté- pohjasta: mm. katkarapukeitto, sienikeitto, juustokeitto ja pinaattikeitto. Mari ja mie saatiin tottakai se sienikeitto! Ja me kaikkihan niin rakastamme sieniä :))))). Alettiin tekee yhessä sitä keittoa ja sitte meil oli vielä hedelmäsalaatti ja valkosipulilevite. + jouduttiin säätää tiskien kanssa ja siel tarttee olla aika tiiviisee tahtii ko koko ajan tullee jtn pestävää.
No keiton kanssa onnistuttiin maun kannalta tosi hyvin, mutta sitte ko katottiin sitä ulkoista koostumusta niin sinne sekaan kaadettu kerma oli juoksettunu, eikä se näyttäny niin semmoselta sileeltä ja hienolta, et sen olis voinu lopulta laittaa sitte myyntii. Mut Sanna sano, että maku oli aiva loistava (: Et se pelasti sitte kyllä koko tilanteen. Eikä meijä keitto ollu ainoo joka oli juoskettunu; Jamin katkis-soppa oli vie rasvapintasempi ko meijä :D ...

Hedelmäsalaatista tuli tosi hyvää, eikä se mun tekemä levitekkää nii pahasti feilannu, kyllä sitä ainaki meni tosi paljon ko alettiin syömää. Tarjolla oli sitte kans marjahyydykkeitä, tuoretta sämpylää ja hedelmärahkaa. Tuli aika täytee kaikkie masut ko pistettii oikee menemää noita ruokia napaa. Ei tartte kämpällä paljoakaa mittää ruokaa tehä :D Onneks on neljä päivää keittiöö viikos. Jeejee.
Jamilla ja Nikillä oli iha ihmeelline 'symbioosi'- päivä. Ne puhu joka asiasta, että se on symbioosissa! Hehhee! Mun sienikeitto joutu myös kohteeksi. Ja ko maistoin sitä ni sitte minäkin olin yhtäkkiä symbioosissa sen keiton kanssa :oo! Ei voinu muuta ko nauraa. Ja sain kuulla, että oon kauheen vakavana aina siellä keittiössä :D Kyllä mie koitan hymyillä aina kun kerkeän, muttako mie keskityn niin kovasti nii naamaki venähtää heti peruslukemille, sorii :d

Sanna taas kiusas meitä :D Se sano eka syömisen jälkeen, että meillä olis tänään [keskiviikko] koulua, jos tietyt henkilöt ei tuo rästitehtäviä. No eihä niitä sitte tuotu ko porukkaa oli kippeenä. Mut sitte loppujen lopuks Sanna vaa sano, että sillä eholla voidaan ottaa kaikki keskiviikot vapaaks, jos te palauttelette noita lappuja ilman että hänen täytyy alkaa kyselemmään. No sen voi arvata mite kovasti me kaikki nyökkäiltii siellä ja kaikkee :D Ja ne jotka ei tuonu niitä rästitehtäviä, tulee joku keskiviikko kouluu, sillonku muila on vapaata. Täällä sitä nyt sitte ollaan, kämpässä koneella, ylläripylläri.
Muuten eilinen meni ihan hyvin, illemmalla tuntu että mua yritetään taas repiä joka paikkaan kun eka sovittiin, että Hannele tulee meille 12.-14.10. juhlii mun synttäreitä, sitte Tiina laittaa viestiä, että lähetkö miun kanssa iltalenkille --> minä suostun ja oon menos tyylii vessaa ko Joni soittaa ja kyselee haikin maksusta ja samaa aikaa Tiina onki jo oven takana ja huhhuh! Mulla oli vielä kone auki ja väärät vaatteet päällä ja ei helvetti :D Kyllä mie siitä sitten selvisin ja lähin Tiinulin kanssa kävelemään semmosen reippaan kävelylenkin Harjun tornin ympäri ja koukattiin kans K-kaupas hakemas vähän purtavaa ja tättärää.
Kyllä illalla nukutti sitte (:

Tänään olisin voinu nukkua kuinka pitkälle vaa, muttakon ei oikeen nukuttanu ennää siinä 8 aikaa. Meen vasta kaheks Viitaniemeen. Eli ei meillä nyt ihan totaallista vapaapäivää, ainkaan tänään, ole, mutta sitte kun saadaan etäpäiviä tuolta valinnaisesta nii sitte saaki olla perse pitkällä täällä ja käydä kylällä yms :--D Niitä odotellessa.
Äiti lähetti mulle eilen mun tukipohjalliset, kun aattelin käydä ostamassa uudet kävelykengät, mihin ne mahtuis, koska mulla on alkanu jalat oireilee ihan mukavasti taas vaihteeks :'D Enkä haluis mitää kauheita rikkoutumia, kun seisoma-ammatti on kysseessä kuitenkin.



© Hannele



© Hannele 


Kirjoittelen huomenna taas ellen saa jotain kohtausta vielä tänään tänne änkästä :D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti